Lubor Vrlak AXA

Láska ku káve dokáže spojiť rôzne svety i ľudí. Tentokrát prepojila ASO a skutočných fajnšmekrov z poisťovne AXA, ktorí si užívajú Nespresso, kávu z toho najvyššieho levelu. Nielen o káve sme sa zhovárali s Ľuborom Vrlákom, riaditeľom Obchodného útvaru spoločnosti AXA.

 

Pomaly začína jeseň, stihli ste si užiť nejakú letnú dovolenku?

Bez dovolenky si leto neviem predstaviť. A keby som o tom aj uvažoval, moja rodina by ma rýchlo „priviedla k rozumu“ (smiech). Obľúbili sme si rozmanitosť Francúzska. Tento rok sme prebrázdili Normandiu a Bretónsko so všetkým, čo k tomu
patrí… História, architektúra, kultúra, ale aj palacinky, mušty, Calvados… proste umenie žiť.

Takmer dva roky ste riaditeľom nového zjednoteného Obchodného útvaru spoločnosti AXA a zároveň figurujete aj ako člen predstavenstva, máte vôbec nejaký voľný čas?

Nesťažujem sa. Pracovných povinností je skutočne veľmi veľa. Na druhej strane je nevyhnutné nájsť si čas pre seba a rodinu. Samozrejme, krátkodobo sa dá niečo z toho obetovať, ale dlhodobo by takáto nevyváženosť viedla nevyhnutne ku kolapsu jedného alebo druhého. Voľný čas rád trávim s rodinou, preveziem sa na bicykli či prečítam nejakú dobrú knihu.

Ako vyzerá váš pracovný deň?

To je veľmi ťažká otázka… Zvyčajne vstávam okolo pol šiestej, dám si kávu a vyrazím do fitka. Keď si dám do tela, presúvam sa do práce, kde sa roztáča kolotoč stretnutí, projektov, analýz, hľadania riešení či zlepšovania procesov. Večer návrat k manželke a deťom, ktorým sa snažím kompenzovať moju častú neprítomnosť. Vzhľadom na to, že budík opäť nastavujem na, pre niekoho nekresťanských, 5:25, už okolo desiatej ležím v posteli a kým nezaspím, striedavo kukám do notebooku či na telku. Ale niektoré dni vyzerajú aj úplne inak (smiech).

Ste kávičkár?

Veľký! Aspoň sa za takého považujem. Káva je neodmysliteľnou súčasťou môjho dňa. Pracovného i voľného. Je to moja droga. Našťastie legálna (smiech). Akú kávu pijete najradšej? Mám rád espresso. Bez mlieka, bez cukru… Taký „náprstok“.

 

AXA centrala

 

 

Hoci máme do konca roka ešte ďaleko, ako zatiaľ hodnotíte rok 2016 pre spoločnosť AXA?

Veľmi pozitívne. Aj keď sme si na tento rok stanovili ambiciózne ciele, darí sa nám ich napĺňať. Napriek tomu, že finančný trh neprežíva najľahšie obdobie, nám sa vďaka zodpovednému prístupu darí. Našou stratégiou je dlhodobo udržateľný obchodný model, zameraný na potreby klientov. Jedine tak sme schopní dlhodobo na trhu pôsobiť, budovať dôveru klientov a stabilitu spoločnosti.

Chystáte nejaké novinky? Na čo sa môžu klienti tešiť v blízkej, ale i vzdialenej budúcnosti?

V AXA neustále pracujeme na zdokonaľovaní produktov a procesov. Snažíme sa klientom prinášať vyššiu hodnotu. V oblasti životného poistenia sa sústredíme primárne na oblasť zabezpečenia rizika. Táto oblasť je u nás ešte stále relatívne podceňovaná. Sme presvedčení, že naši klienti si zaslúžia výrazne vyššiu ochranu, ako ju majú nastavenú v súčasnosti. Jednou z noviniek je nová generácia poistenia, ktoré umožňuje klientom kompenzovať výpadok príjmu v prípade invalidity. Pokračujeme aj v digitalizácii našich procesov. Klienti majú dnes možnosť uzatvoriť akúkoľvek zmluvu so spoločnosťou AXA elektronicky. Pripravujeme spustenie aplikácie, ktorá umožní klientom hlásiť poistné udalosti elektronicky a následne sledovať priebeh procesu vybavenia až po výplatu poistnej sumy. To je iba zopár príkladov toho, ako sa snažíme definovať nové štandardy poistného trhu, nie kopírovať kroky konkurencie.

Podľa čoho si vyberáte obchodných partnerov?

Máme historicky rôzne skúsenosti s obchodnými partnermi. Preto sme pri ich výbere veľmi opatrní. Plne si uvedomujeme, že je vizitkou AXA, ktoré subjekty označí za svojich partnerov. Preto samotnému uzatvoreniu zmluvy medzi AXA a obchodným partnerom predchádza relatívne komplikovaný akvizičný proces, počas ktorého analyzujeme potenciálneho partnera po všetkých stránkach tak, aby sme minimalizovali pravdepodobnosť zlyhania. Som presvedčený, že podmienkou dobrého obchodného vzťahu je rovnaká filozofia, a ten, kto by mal z takéhoto vzťahu profitovať, je klient. Tento prístup sa nám osvedčil. Podarilo sa nám takto výrazne zvýšiť kvalitu nášho biznisu a v konečnom dôsledku aj ekonomické výsledky našej spoločnosti.

Ďakujeme za rozhovor.