Káva má čarovnú moc – okrem povzbudivých či dokonca liečivých účinkov, dokáže spájať ľudí. Pri káve rady klebetia kamarátky, vznikajú skvelé pracovné nápady, dôležité rozhodnutia, alebo sa riešia len bežné, dennodenné starosti či radosti.

Prinášame vám novú rubriku, v ktorej nám pri káve na naše otázky ako prvý odpovedal Robert Trgiňa, výkonný riaditeľ ASO VENDING, s. r. o.

… o plánoch

Ak máme rozprávať o plánoch na tento rok, tak vyplývajúc z momentálnej situácie na trhu, musíme načrieť do roku 2020. Plány sú ako vždy ambiciózne a hlavne realistické. Len premenných je viac. Sme určite silnejší a poučení z nepredvídateľných situácií, ktoré sme museli riešiť. Pre nás plány nie sú len suché čísla, alebo len tržby, aj keď sú, samozrejme, dôležité. Príkladom je minulý rok, kedy sme museli v priebehu roka meniť tak plány (načo sa hnať za nereálnymi číslami), ako aj ciele. Jedným z najdôležitejších cieľov bolo napríklad zachovať všetky pracovné pozície, tzn. ľudia na prvom mieste. S nimi sme potom veľmi intenzívne komunikovali všetky vzniknuté situácie a spoločne sme ich riešili.

… o firme

Aj keď rastieme, a za tých 30 rokov už nie sme malá rodinná firmička, stále sme a do budúcna sa aj chceme profilovať ako rodinná firma. Je to naše DNA, naša firemná kultúra. Vieme sa jeden na druhého spoľahnúť, aj keď sme každý iný! Tak si aj vyberáme ľudí do firmy. Niekedy nám dlho trvá výber, personálne agentúry nám to dokonca dávali aj do spätnej väzby ako priestor na zlepšenie. Pozeráme sa však na to, že ak nie sme presvedčení, tak prečo sa ponáhľať. Prirovnal by som to, ako keď si do rodiny beriete nevestu, alebo zaťa… Dôležité pre budúcnosť a funkčnosť rodiny je, aby zapadol. No a musím povedať, že stále sme slovenská firma. Žiaden diktát, žiadne obmedzenia. Je to naša firma, baví nás to a je to na nás vidieť! Minulý rok sme otvorili nové servisné centrum v Banskej Bystrici s kapacitou viac ako 60 servisných technikov. Zistili sme, že výrobcovia kávových automatov nestíhajú s trendmi a očakávaniami zákazníkov. Preto si vyrábame a inovujeme automaty sami. Nové moderné „touch displeje“, mlynčeky na kávu, elektroniku. Na jednej strane je to recyklácia, na druhej inovácia. V tomto sme priekopníkmi na trhu.

… o ľuďoch

Ľudia sú základom nášho úspechu a my si to uvedomujeme. Sú našimi zákazníkmi, zamestnancami, kritikmi a povzbudzovateľmi. Vždy chceme do firmy tých najlepších. Zvyknem hovoriť, že hľadáme ľudí „na furt“, žiaden flirt. Štvrtina zamestnancov je s nami viac ako 10 rokov a dokonca máme 4 kolegov, ktorí sú u nás viac ako 20 rokov. Každým ro- 10 ZRNKÁ 01 | 2021 kom však pribúdajú noví, mladí, perspektívni kolegovia, napríklad v minulom roku sme naše rady rozšírili o 23 nových zamestnancov. Každý z nich dostane okrem veľkej príležitosti do vienka aj vedomosti a skúsenosti svojich starších kolegov. Samozrejme, okrem vzdelávania a rozvoja ako takého.

… o káve

Káva nám všetkým chutí. Pri káve je to ako pri víne, pive a podobne. To znamená, že nie je ľahké každému vyhovieť. V ponuke máme viac ako 20 druhov káv, aby sme každému mohli ulahodiť. Máme silných partnerov, všetko tie najrenomovanejšie značky. V podstate z TOP-ky vo svete, celú trojku Nestle/Nespresso, Lavazza, JDE plus lokálnych hráčov, ktorí sú osviežením trhu, ako napríklad Štrbské presso. Ak sme sami nároční – a to teda sme – dôkladne si vyberáme pre seba, a potom je aj vysoko pravdepodobné, že to bude chutiť aj našim zákazníkom. Hlavne nám nikto „zo zahraničia“ nediktuje, akú kávu máme predávať, čo máme robiť. Každý mesiac robíme degustácie (aj konkurenčných káv), aby sme ešte viac káve rozumeli. Napríklad všetci naši zamestnanci majú baristický kurz.

… o zákazníkoch

Sme prozákaznícky orientovaná firma, to znamená, že čím viac o nich vieme, tým viac vieme ponúknuť. Pri jednom rozhovore som dostal otázku, ako sme zvládli minulý rok (pandémia COVID-19). Odpoveď bola jednoduchá, primárne sme museli plniť požiadavky zákazníkov a prispôsobiť sa. Každá fabrika, zákazník reagovali inak, vyžadovali si individuálny prístup. Americké firmy komunikovali inak ako anglické či nemecké. Všetko sme zvládli k spokojnosti a dokonca sme veľmi dobré referencie a spätnú väzbu využili pri nových akvizíciách.

A ešte slovo na záver…

Akokoľvek sa pozrieme na minulý rok, veľa sme sa naučili. Od zákazníkov, konkurencie, firiem na trhu… A tak ako v dobrej rodine, kríza nás posilnila. Výrobcovia kávových automatov nestíhajú s trendmi a očakávaniami zákazníkov. Tak si vyrábame a inovujeme automaty sami.

Čítajte viac v novom čísle ZRNIEK TU