venditalia 2016

 -

Pred nedávnom sa v Miláne uskutočnila výstava toho najlepšieho v oblasti vendingu z celého sveta. Na 10. ročníku sa predstavilo 270 vystavujúcich spoločností z 21 krajín sveta. Až 13 700 m2 výstavnej plochy bolo obsadených stánkami s  inovatívnymi automatmi a svetovou kávou. Miláno hostilo 22 000 návštevníkov zo 101 krajín.

Venditalia je najvýznamnejšie medzinárodné podujatie v oblasti predajných automatov, dychtivo očakávané všetkými hlavnými hráčmi na trhu. Je to príležitosť na objavovanie technologických riešení a nových produktov pre konzumný trh.  Výrobcovia a producenti sa tu stretávajú s manažérmi pre podnikanie a obchod, vymieňajú si know-how a podporujú prezentáciu inovácií cielenú predovšetkým na odbornú verejnosť. Na niekoľko dní sa tak vendingoví velikáni stretávajú pod jednou strechou, aby mohli zdieľať nové trendy a imidž, prezentácie stratégií, stretnutia s klientmi, prezentácie výrobkov, spätnú väzbu a techniky podpory predaja. Vending predstavuje vo svete veľmi atraktívny sektor, v ktorom úspešné korporácie každoročne predstavujú množstvo noviniek. Medzi tie najhorúcejšie patria nové produkty, automaty, mobilné a dotykové technológie, systémy pre poskytovateľov dátových prenosov či bankových prevodov a iné vychytávky. Venditaliou rezonujú aj inovácie v oblasti produktov umiestňovaných do automatov.

 

IMG_3361

 

“Tento veľtrh je najvýznamnejšou ukážkou toho, čo vending dosiahol v oblasti technologických noviniek, plánov, dizajnu či nových produktov.”

 

Ako je v ASO VENDING zvykom, aj náš tím z obchodného a technického oddelenia navštevuje túto akciu pravidelne. A tak aj tento rok vyrazili do Milána po nové nápady a inšpiráciu. Od Venditalie sme si sľubovali ročník obzvlášť bohatý na novinky, počas akcie sme mali možnosť zúčastniť sa na konferenciách či podujatiach, ktorých programom boli čerstvé témy z oblasti vendingového trhu. Čakala nás predovšetkým exkluzívna prehliadka výstavných expozícií výrobcov kávových a nápojových automatov svetoznámych značiek ako Necta, N&W, SGL, Wittenborg, Bianchi či spoločnosti Lavazza, ktorá je výrobcom lahodného espressa. Ako už tradične, stánky N&W a Lavazza uvítali väčšinu návštevníkov výstavy. Lákali množstvom noviniek v oblasti technológií, servisu či dizajnu.

“Ako líder na slovenskom trhu v oblasti vendingu vám chceme neustále prinášať svetové novinky a inovácie služieb ako prví.”

Táto výstava sa opakuje každé dva roky, a preto sa na nej očakávajú novinky hlavne z dielne talianskych výrobcov automatov. Naším cieľom boli hlavne inovácie automatov, nové trendy v dizajne, technické novinky, inšpirácia v kapotovaní  automatov, dizajn predajných zón a získavanie nových kontaktov.

 

venditalia 2016

 

TECHNOLÓGIE

Dnešná doba je zameraná na bezhotovostné platby a systémy, ktorým sa, samozrejme, musel prispôsobiť aj segment vendingu. Preto na niektorých automatoch nechýba ani možnosť platby bezdotykovo, či už Visa, alebo MasterCard kartou. Samozrejme, moderná doba nám prináša dotykové obrazovky a displeje, ktoré sa objavujú hádam u každého výrobcu automatov. Trendom je aj vzájomné predbiehanie o to, ktorý z automatov má väčší digitálny displej! WiFi hotspot alebo aplikácie, ktoré vám umožnia spojenie s automatom na kávu cez bluetooth, zamerané na to, aby si zákazník „personalizoval“ svoj nápoj a nastavil jeho chuť podľa seba, sú len ďalším výdobytkom tejto doby a postupne prichádzajú na svetový trh.

IMG_3352

 

NOVINKY

Spoločnosť Necta, náš dodávateľ, predstavila faceliftovanú verziu automatov pre sektor HoReCa, a to dvojicu Koro a jeho o hlavu vyššieho brata Korinto, ktoré boli pretransformované k dnešným požiadavkám trhu a dostali do vienka dotykové tlačidlá. Samozrejme, celý dizajn elegantne dotvára aj osvetlenie okrajových línií.

INŠPIRÁCIE & DIZAJN

V tejto oblasti dominuje trend jednoduchého, väčšinou čierneho a hladkého dizajnu s dotykovými plochami, kde vystupujú len svietiace ikony nápojov, ktoré naozaj vyzývajú k tomu, aby zákazník pristúpil a vybral si niečo z ponuky. Zaujímavým nápadom je aj automat spojený s prírodou, kde na vylepšenie vzhľadu výrobca použil drevo. Aj toto sú momentálne trendy prezentované naživo na talianskom výstavisku. Inšpiratívne bolo vidieť napríklad aj automaty zabudované v prostredí exteriérovej autobusovej zastávky. Čo myslíte, je to hudba budúcnosti? Nuž, nechajme sa prekvapiť!