trgina 03

Kariéru začal budovaním obchodného tímu v spoločnosti Tchibo. Neskôr prijal výzvu vybudovať divíziu Foodservice v spoločnosti Nestlé. Pôsobenie pod krídlami tejto nadnárodnej spoločnosti ukončil vedením obchodu Schöller v Čechách a na Slovensku. Skúsenosti s vedením obchodu a marketingu využil v pestrej škále spoločností, poslednou z nich bola spoločnosť Fincentrum, kde úspešne pôsobil 5 rokov. Po rokoch strávených na čele obchodu nadnárodných spoločností prichádza Robert Trgiňa do slovenskej rodinnej firmy ASO VENDING.

 

Máte bohaté pracovné skúsenosti z nadnárodných spoločností. Čo vám pôsobenie v nich dalo?

Každá skúsenosť je niečím obohacujúca. Väčšinou je spojená s dosiahnutím nejakých cieľov, či už biznisových, alebo osobných. No a v neposlednom rade, každé pôsobenie prinieslo aj spoznanie množstva kvalitných ľudí. Bez nich by som všetky tie „víťazstvá“, ale aj prehry nedosiahol. Mojím osobným cieľom bolo spoznať rozdiely v „riadení“ obchodu vo všetkých segmentoch na trhu, čo sa mi za tých skoro 25 rokov aj podarilo.

Majú tieto rozdielne odvetvia niečo spoločné?

Určite áno. Spoločných čŕt je naozaj veľa. Nie všetky sú viditeľné, ako napríklad riadiace procesy, ekonomické ukazovatele atď. Primárne sú to však zákazníci. Tých máme všetci rovnakých. Sám som zákazník napríklad pre banku, poisťovňu, hotel, predajňu potravín, predajcu áut a podobne. No a naopak, títo všetci sú aj naši zákazníci. Momentálne sa na všetky odvetvia pozerám cez prizmu kávy. Všetkým zákazníkom vieme pripraviť riešenie na to, ako vytvoriť atmosféru kaviarne priamo na pracovisku.

A najdôležitejšie úspechy? Pochváľte sa.

(smiech) Určite by som niečo z pamäti vylovil. Vždy však pre mňa bolo dôležité, že som dokázal vytvoriť okolo seba tím ľudí, s ktorými potom nebolo ťažké čeliť všetkým nástrahám trhu a dosahovať ciele. Tie najnáročnejšie sme si vždy stanovovali sami a niekedy boli náročnejšie ako tie od akcionárov. (smiech) Dôležité je vždy pochopiť, že biznis je o číslach a tie neklamú!

V spoločnosti ASO VENDING ste pomerne krátko, už ste tu ako doma alebo sa stále „rozkukávate“?

Na úvod musím spomenúť, že ASO VENDING bol pred viac ako 20 rokmi môj zákazník. S pánom Korčekom sme spolu budovali vendingový biznis na Slovensku. Ja na strane dodávateľa surovín – Nestlé, on na strane vendingového operátora. Neskôr sme spolupracovali na skvalitňovaní jeho obchodného tímu, kde som robil koučing, respektíve tréningy. Dalo by sa teda povedať, že firmu ako takú dôverne poznám, ale neuspokojuje ma to. Spoznávam firmu a ľudí v nej každý deň! Každý deň iný pohľad, každý deň iná inšpirácia. Každým dňom musíme byť lepší a náročnejší zároveň.

Prečo ste sa rozhodli pre spoluprácu práve s ASO?

Neuveríte, ale bolo to mojím snom. Vždy som si hovoril, že raz by som všetky moje skúsenosti z veľkých korporácií chcel preniesť do slovenskej firmy. Ukázať, že aj slovenské firmy sú svetové. ASO VENDING je rodinná firma a svojím spôsobom som vždy do tejto rodiny patril. Pre mňa je to taký honor. Obzvlášť ak je to firma a ľudia, ktorých poznáte. Prejavená dôvera je o to väčším záväzkom!

 

Robert Trgina

 

„Všetkým zákazníkom vieme pripraviť riešenie na to, ako vytvoriť atmosféru kaviarne priamo na pracovisku.“

 

Aké boli zatiaľ najdôležitejšie momenty vo firme?

Už dávno nie sme malá firma. Máme 21 pobočiek po celom Slovensku, sme zastúpení vo všetkých trhových segmentoch. Poskytujeme služby výrobným závodom, kanceláriám, nemocniciam, školám, hotelom… tak nadnárodným spoločnostiam, štátnym inštitúciám, ako aj malým podnikateľom. Všetci zákazníci sú pre násv kategórii TOP, čo znamená s najvyšším stupňom starostlivosti. Ku všetkým máme rovnaký prístup a pre všetkých vždy hľadáme originálne riešenie. Systémy riadenia sú nastavené tak, aby si každý zamestnanec budoval svoje meno a zároveň aj meno firmy! Každý musí mať jasné kompetencie a s nimi spojenú zodpovednosť. Vždy začíname od seba! Srdcom sme stále slovenská rodinná spoločnosť, ale myslením, kvalitou, systémami riadenia už dávno svetová!

Aký je váš spôsob práce, ako získavate klientov?

Čím sa spoločnosť ASO odlišuje od iných firiem na trhu, v čom je jej sila? Dôležité je vždy pochopiť zákazníka, jeho firemnú kultúru, myslenie. Komu a prečo budeme službu poskytovať. Ak hovoríme o káve, naším cieľom a sloganom zároveň je priniesť zákazníkom atmosféru kaviarne priamo na pracovisko. Staráme sa o spokojnosť zamestnancov našich zákazníkov. Dovolím si tvrdiť, že sme spolustrojcami úspechu, respektíve neúspechu firiem, ich hospodárskych výsledkov. Dobrá a kvalitná káva vám dodá silu, energiu, emóciu… vyčarí úsmev na tvári. Pozitívna nálada sa prejaví vo výsledkoch. Na druhej strane musí zákazník dostať od nás službu najvyššej kvality, a to bez akéhokoľvek kompromisu! Pravidelne si od zákazníkov žiadame spätnú väzbu, ktorú potom vyhodnocujeme, a je vždy motiváciou pre nasledujúce obdobie. Naša sila spočíva v partnerstve, skúsenostiach, stabilite a prinášaných riešeniach. Keď som hovoril o tom, že čísla neklamú, v sumáre máme viac ako 5 000 automatov u zákazníkov, viac ako 120-tisíc porcií vydaných každý deň… to hovorí za všetko. Akokoľvek budete hľadať spoločnosť s lepšími parametrami, nenájdete. Naše rodné číslo je 24/7/365!

Aké sú vaše vízie o smerovaní a ďalšej budúcnosti spoločnosti ASO?

Našu budúcnosť staviame na kvalitných základoch. Sme ekonomicky stabilná a zdravá spoločnosť. Ani v čase krízy sme nemali medziročné poklesy v tržbách! Nezávislosť od rôznych akcionárov a investorov nám zaručuje flexibilitu. Sme auditovaná spoločnosť s medzinárodnými systémami riadenia ISO. Máme silných partnerov, ktorí kladú veľký dôraz na kvalitu a procesy tak dodávateľov, ako aj zákazníkov. Ak si k tomu pridáte kvalitných ľudí, je na čom stavať. Pre vašu informáciu, keď som po dlhých rokoch prišiel do firmy, evidoval som ľudí, ktorí tu sú už vyše 20 rokov! Dávame ľuďom stabilitu! Mojím cieľom je využiť potenciál a kapitál všetkých našich ľudí na skvalitnenie služieb, ktoré poskytujeme zákazníkom. Ako líder na trhu máme len najvyššie ciele. Momentálne pracujeme na digitalizácii firmy, na ešte kvalitnejšom prepojení so zákazníkmi. Tvoríme zákaznícke rozhranie na webe, kde bude mať každý zákazník vlastný priestor. Po prihlásení sa cez unikátny kód bude mať k dispozícii informácie súvisiace s našou spoluprácou ako zmluvy, dohody, vyhodnotenia, ale napríklad aj elektronickú verziu nášho časopisu Zrnká z ASA. Zároveň bude slúžiť ako cesta k spätnej zmluve a v blízkej budúcnosti aj ako e-shop.

 

PB_15-08-18_RT_0090 orez

Pripravujete pre zákazníkov aj nejaké produktové novinky?

Prinášať inovácie a novinky je naším cieľom. Máme na trhu nové receptúry nápojov, napríklad veľmi obľúbený Irish Cream. Írska káva na pracovisku, ako v kaviarni! (smiech) Novinkou je aj Nespresso Professional. Prinášame individuálne riešenie, jednoduchý systém použitia, imidž značky Nespresso a spoľahlivý servis zabezpečovaný ASO VENDINGOM.

Ak by ste mohli na vendingovom trhu niečo zmeniť, čo by to bolo?

Ťažká otázka. Neviem, či zmeniť, ale určite zákazníkom odporučiť, nech sú nároční a nech sa ešte viac sústreďujú na kvalitu poskytovaných služieb pre ich zamestnancov. Nech sa niekedy pozrú aj pod pozlátku. Čo je deklarované a čo je aj fyzicky plnené, aké služby sú zabezpečované, aká káva je naozaj v automate… Obal síce niekedy predáva, ale z pohľadu dlhodobej spokojnosti je dôležité vedieť, čo obal skrýva…

Myslíte konkurenciu? Ako ju vnímate?

Vždy som mal obrovský rešpekt a úctu ku konkurencii! Ctíme pravidlá Fair play! Pri práci sa skôr sústreďujeme na neustále sa zdokonaľovanie a na našich zákazníkov, partnerov. ASO VENDING je uznávaná značka kvality služieb v prevádzkovaní nápojových automatov na trhu. Konkurenciu monitorujeme a neustále sa od nej učíme. Tie najlepšie riešenia sa stávajú pre nás výzvou a sústavne ich zlepšujeme. Dokonca si vytvárame konkurenčné prostredie priamo u nás vo firme.

Konkurenčné prostredie priamo vo firme? To mi vysvetlite…

Napríklad ak tvoríme riešenie pre zákazníka, tak to nie je len v rukách obchodu, ale využívame know-how aj ľudí zo servisného oddelenia, marketingu, finančného atď. Neustále brainstormujeme a už vytvorené riešenia sa snažíme zdokonaliť. Ak
potom príde na svet finálne riešenie, tak ho každý pozná, vie, čo má pre jeho realizáciu urobiť, a ako spolutvorca cíti väčšiu zodpovednosť. Riadime sa heslom, že nikto učený z neba nespadol. Vždy staviame na jednoduchosti. Tie najlepšie riešenia
sú zväčša tie najjednoduchšie.

Ste workoholik alebo po odchode z práce dokážete vypnúť?

Musím sa priznať, že robím prácu, ktorú mám rád! Mám okolo seba ľudí, na ktorých sa môžem spoľahnúť, preto sa mi darí aj „vypnúť“. Aj keď priznám, nie je to ľahké. Moja rodina a najbližší si však zaslúžia, aby som sa venoval aj im.

 

„Káva je mojou vášňou, inšpiráciou, pomáha mi v dobrom aj zlom.“

 

Pijete kávu?

S kávou mám dlhodobo vytvorený veľmi pozitívny vzťah. Je mojou vášňou, inšpiráciou, pomáha mi v dobrom aj zlom. Je mojou múzou… snažím sa jej rozumieť a nikdy neporozumieť. Neustále v nej objavujem niečo nové.

To znie poeticky. Akú kávu pijete? Je nejaká, ktorú by ste odporučili, ktorá je najlepšia?

Pre mňa je káva spojená s kultúrou. Mám rád ristretto, aby som si mohol vychutnať každý detail chute. Ak som napríklad vo Francúzsku, rád si dám ráno cappuccino s croissantom, v Amerike zase ich „tekvicovú“ kávu. Je to vždy spojenie s kultúrou tam, kde sa nachádzam. Odpoveď na otázku, ktorú kávu by som odporučil, je jednoduchá. Hľadajte pre seba tú najlepšiu, aby bola múzou, pohladením, potešením, výzvou… Aby ste v jej chuti stále mali čo objavovať. Ako hovoria Francúzi – malé množstvo a pomaličky vychutnávať a vychutnávať. Pri pití kávy sa nemáme kam ponáhľať!

Ďakujeme za rozhovor.