Spoločnosť CBRE Global Workplace Solutions je jednotkou na našom trhu. Poskytuje komplexné poradenstvo v oblasti komerčných realít a investícií. S Monikou Rajkovičovou, Lead HR Professional, a Jurajom Fučíkom, Operations Implementation Manager, sme sa porozprávali o fungovaní spoločnosti, ale i o tom, akú úlohu vo firemnej kultúre zohráva káva.

clanok1 

Ako by ste charakterizovali spoločnosť CBRE Global Workplace Solutions?

Naša firma je vyslovene typicky štrukturovaným korporátom pôsobiacim v rámci celého sveta, i keď s jedným pozitívnym špecifikom. Tým je odovzdanie určitých právomocí do rúk regionálnych alebo krajinných manažérskych zložiek, ktoré sa v určitých medziach môžu prispôsobiť miestnym potrebám a požiadavkám trhu.

 

CBRE sídli v Bratislave. Aké sú hlavné výhody či nevýhody tohto regiónu?

Ako GWS sme v Bratislave od septembra 2015. Zásadnou regionálnou výhodou je leadership CBRE vo všetkých tzv. servisných líniách. Dlhodobo sme považovaní za lokálneho lídra, a to i v globálne dohodnutých dosadených projektoch. Ak to preformulujeme, momentálne nemáme v šírke portfólia, kvalite ani rýchlosti implementácií žiadnu zásadnú konkurenciu. Trh je malý a my máme know-how. Nevýhodou je v podstate ten istý aspekt vnímaný z opačného pohľadu, trh je malý a naše možnosti získať lepších dodávateľov a lepších klientov sú obmedzené.

Ako sa vám pracuje s firmami po celom Slovensku?

Firmy, s ktorými spolupracujeme, sa dajú spoločne opísať určitým pozitívne mysleným kontrastom. Okrem vyvinutých a procesne zdatných, stredne veľkých dodávateľov, máme aj malých fachmanských dodávateľov, ktorých musíme procesne viesť, ale ktorí sú vďační za zákazky a pristupujú k biznisu veľmi úprimne. Oba typy firiem sú starostlivo auditované počas celej spolupráce, čo je mierne stresujúce, ale na druhej strane posúvajúce lokálnych dodávateľov čo i len na regionálnu úroveň.Čerstvo namletá a uvarená káva od ASO.

Aké vlastnosti najviac oceníte pri obchodných partneroch?

V súčasnosti určite úprimnosť, lojalitu, schopnosť rýchlo sa otriasť z neúspechu a zjednať nápravu, minimalizovanie politikárčenia v rámci vzájomných vzťahov v klientskom prostredí. A samozrejme, ochotu vzájomnej spolupráce.

 

Vaša firma zamestnáva desiatky ľudí. Čo pre vás zamestnanci znamenajú?

Momentálne zamestnávame vyše 130 ľudí na Slovensku v našej entite GWS. Zamestnanci sú nesmierne dôležití, keďže predstavujú motor, ktorý poháňa našu spoločnosť dopredu. Potrebujeme motivovaných ľudí, ktorí sú hrdí, že sú súčasťou našej spoločnosti a sú súčasťou priateľskej atmosféry na pracovisku.

 clanok3

Na akých hodnotách je vaša spoločnosť postavená? Aké heslo vyjadruje najlepšie vašu firemnú politiku?

Naše kmeňové hodnoty sa nazývajú RISE values. Je to skratka štyroch hodnôt, ktoré platia v našej spoločnosti po celom svete: R = Respect, I = Integrity, S = Service, E = Excelence. V preklade sa jedná o rešpekt, integritu alebo celistvosť, služby a dokonalosť, ku ktorej sa v rámci poskytovaných služieb chceme dopracovať.

Zamestnancom poskytujete viacero benefitov. Ktorý by ste vyzdvihli?

Ako najzaujímavejší by som osobne vyzdvihla príspevok na vzdelávanie pre každého zamestnanca. Každý zamestnanec má na kalendárny rok určitý rozpočet, ktorý môže využiť podľa vlastného výberu na rozvoj či už jazykových znalostí, odborných znalostí, alebo si môže rozšíriť obzory v oblasti, s ktorou sa v rámci svojej praxe ešte nemal možnosť stretnúť. Nemáme obmedzený zoznam dodávateľov školení, zamestnanci majú možnosť si na trhu nájsť kurz šitý priamo na mieru.

Ďalším benefitom, ktoré poskytujete zamestnancom, sú aj kávomaty ASO VENDING. Ako vnímate tento benefit?

Veľmi pozitívne, nakoľko vieme, že väčšina zamestnancov pije kávu pravidelne. Je veľmi príjemné prísť do kuchynky a v priebehu pár minút mať v dispozícii čerstvo namletú a uvarenú kávu. Je dobré na chvíľku vypnúť od práce, stretnúť sa pri šálke kávy a podebatovať možno aj o veciach, ktoré sa práce priamo netýkajú. Aj takýmto spôsobom sa budujú priateľské vzťahy a atmosféra na pracovisku.

 clanok2

Spolupracujete s viacerými firmami, čo ste sa naučili od vašich partnerov?

Naši partneri na strane zákazníkov i dodávateľov nás naučili množstvo užitočných vecí a súvislostí. V prvom rade, nepodliehať obavám z neúspechu, neklesať s entuziazmom pri čiastkových chybách. Dodávame integrovanú ľudskú prácu so silným technickým pozadím, preto sme na problémy zvyknutí. Naši partneri majú svoje špecifické kultúry a drobné maniere, pri zveľaďovaní ich pracovného prostredia musíme citlivo pristupovať ku všetkému. Z toho tvoríme skúsenosť a určitú „best practice“, ktorá je živou príručkou, encyklopédiou spolupráce v FM prostredí.

CBRE má pobočky vo viacerých krajinách. Máte vo firme niečo ako kávovú kultúru, alebo sa to v každej krajine líši?

V každej krajine sa kávová kultúra líši, nemáme spoločnú.

Ako často si kávu doprajete vy osobne?

V priemere 3 kávy denne.

 

Aká je vaša obľúbená káva?

Robusta alebo Robusta a Arabica 50 : 50.

Máte nejaký kávový rituál? Koľko káv si denne doprajete?

Po príchode do práce a zapnutí PC nasleduje jednoznačne čerstvo uvarená káva, pre mňa osobne s trochou mlieka a bez cukru. K takejto kávičke niečo sladké. Rovnaký postup je pri poobedňajšej káve a, samozrejme, niečo sladké nesmie chýbať.

TEXT: Ľubomír Šulko // FOTO: Martina Juríčková