Výstava TriestEspresso Expo 2018

TriestEspresso Expo je výstava určená pre medzinárodných profesionálov v oblasti kávy. Išlo o deviaty ročník veľtrhu venovaný espresso káve v talianskom Trieste, ktorý sa koná v dňoch 25.10. – 27.10. Toto mesto sa môže pýšiť dlhoročnou tradíciou a bohatými skúsenosťami v sektore kávy, pretože káva je základnou komoditou jeho obchodovania, remeselnej a priemyselnej expertízy už viac ako 300 rokov. Návštevníci sa mohli zúčastniť podujatí určených pre kávových profesionálov, ktoré zahŕňajú B2B stretnutia, bohatý kalendár sprievodných udalostí zameraný na vzdelávanie a inovácie a celý kávový reťazec, od kávového zrnka až po pohár lahodného espressa. Na výstave sa objaví aj náš významný partner, výrobca automatov Evoca Group (NECTA).

MilanCaffè: vzniká nová udalosť venovaná svetu kávy

Ide o prvý ročník podujatia venovanému svetu kávy, espressu, talianskej káve a kultúre pitia kávy. Trojdňové podujatie sa začalo v Miláne, 1. októbra pri príležitosti Medzinárodného dňa kávy. Je zamerané na všetkých milovníkov kávy aj zvedavých spotrebiteľov. A samozrejme, určené najmä pre operátorov a profesionálov. Uskutočnilo sa v spolupráci so 67 združeniami a spoločnosťami z kávového sektora, medzi ktorými sú aj zvučné mená našich partnerov, Nespresso a Lavazza. Počas podujatia sa v celom Miláne predstavili svetové kaviarne aj svetoví vendingoví hráči s ochutnávkami, konferenciami, ukážkami a rôznymi súťažami.

milancoffee

Vending sa stal súčasťou Medzinárodného dňa kávy

V rámci Medzinárodného dňa kávy, ktorý sa oslavuje 1. októbra, sa v Miláne konala špeciálna konferencia s talianskym majstrom súťaže Caffè Filter, Alessandrom Galtierim.
“Kvalita a chuť kávy je závislá od stroja, ktorý používame. Nie je náhodou, že som sa rozhodol osláviť Medzinárodný deň kávy navrhnutím degustačnej vzorky pripravenej na predajnom automate: nové technológie sú zárukou kvality” , Alessandro Galtieri tak usporiadal verejné školenie s cieľom vysvetliť, ako pripraviť kávu a ako dosiahnuť kvalitu s novými automatickými technológiami.
“Voľba kávy, kvalita vody, úprava a údržba stroja sú hlavnými faktormi, ktoré treba zvážiť pri príprave dobrej kávy” vysvetlil 49-ročný tréner z Bologne, SCA medzi špičkovými odborníkmi na kávu a budúci finalista na Svetovom pohári kávy v Belo Horizonte. Podľa odvetvovej štúdie spoločnosti Accenture vykonanej v roku 2017, vendingoví distribútori v Taliansku distribuovali 2,7 miliardy káv na približne 23,5 miliónov spotrebiteľov: to znamená, že viac ako jeden z dvoch Talianov si vyberá kávu z predajných automatov. Na Zemi sa spotrebuje 11% kávy zo svetovej produkcie na samoobslužnej úrovni, čo zodpovedá približne 150 miliardám spotrebovaných kofeínových nápojov. O tento rast sa zaslúžilo aj uznanie kvality služieb automatov verejnosťou: 84% kávy dodávaných predajnými automatmi v Taliansku sú v súčasnosti mleté zrná a súčasťou niektorých strojov sú aj vákuovo uzavreté zásobníky na udržanie dlhodobej vône, chuti a sviežosti kávových zŕn.

EVA publikuje najnovšiu správu z európskeho vendingového trhu

Európska asociácia vendingových automatov (EVA) zverejnila šiestu správu o európskom predajnom trhu, ktorá zahŕňa analýzu 22 krajín a ponúka hĺbkovú analýzu tohto odvetvia s uvedením nových trendov, ktoré sa objavujú v celej Európe.
Správa, ktorá je založená na údajoch za rok 2017, vo všeobecnosti potvrdzuje a posilňuje pozitívny trend posledných piatich rokov, ktorý ukazuje, že predajný trh neustále rastie a stúpa.
Celkový ročný obrat predstavoval 15,87 mld. (+ 3,3% oproti predchádzajúcemu roku) a počet inštalovaných strojov vzrástol na 4,07 mil. jednotiek (+ 1,6%).
Správa, ktorá obsahuje údaje týkajúce sa posledného desaťročia (2008 – 2017), poskytuje informácie o každej krajine z obratu, počte strojov, objeme predaja a podrobné analýzy rôznych typov strojov (horúce /studené občerstvenie / potravinárske výrobky). Poskytuje tiež prehľad o témach všeobecného záujmu, ako napríklad zdanenie, ktoré má silný vplyv na odvetvie, daň z cukru, právne predpisy týkajúce sa zariadení na citlivých miestach, ako sú nemocnice a školy.
Tu sú niektoré dôležité fakty:
– V Európe sa nachádza v priemere 1 predajný automat na každých 190 obyvateľov (čo sa líši od krajiny ku krajine). Napríklad v Holandsku je pomer 1 automat na každých 60 obyvateľov, zatiaľ čo v Turecku je 1 len pre každých 1 920 obyvateľov.
-Vendingoví distribútori ovládli viac ako 80% priemyselných zón a pracovísk. Dvomi najrýchlejšie rastúcimi krajinami sú Poľsko a Rusko: v posledných 5 rokoch narástol počet inštalovaných strojov o 7,8% v Poľsku a 5,7% v Rusku.
-Ceny nápojov, najmä teplých nápojov vzrástli, a to najmä vďaka kvalitnej ponuke (ponuka kávy z čerstvo mletých kávových zŕn, papierové poháre atď.). Zvyšuje sa aj počet bezhotovostných platieb, a to hlavne bezkontaktnými kreditnými kartami a smartphonmi.

EVOCA získala špeciálne uznanie v rámci ocenenia Excellence of Businesses

Skupina EVOCA, svetový líder vo výrobe profesionálnych kávovarov a automatov, získala ocenenie “za excelentné podnikanie” a špeciálne uznanie za pozoruhodný proces internacionalizácie v posledných rokoch. Ocenenia sú rozdelené do niekoľkých kategórií a chcú vyzdvihnúť spoločnosti, ktoré vynikajú v oblasti inovácií, internacionalizácie, príjmovej kapacity, ľudských zdrojov a talentov, vedúceho postavenia, etiky a udržateľnosti. Cena sa udeľuje výberom najdôležitejších spoločností prostredníctvom ich dôkladného preskúmania . Porota ocenila skupinu Evoca ako “svetovú špičku vo výrobe profesionálnych kávovarov a automatov pre všetky odvetvia mimo segmentu domácností. Andrea Zocchi, generály riaditeľ spoločnosti EVOCA, prevzal ocenenie počas podujatia v pondelok 15. októbra v Paláci Mezzanotte v Miláne. “Som veľmi hrdý na to, že sme získali toto uznanie, ktoré je preukázaním vynikajúcej stratégie rozširovania a rozvoja, ktorú nasledujeme. Sme talianska špička, ktorá prináša kvalitu kávy po celom svete a toto ocenenie je ďalším potvrdením,” hovorí Andrea Zocchi, generálny riaditeľ skupiny EVOCA. “Prostredníctvom našej medzinárodnej expanzie a rozvoja na všetkých trhoch sme schopní ponúknuť výrobky a služby v súlade s očakávaniami našich zákazníkov a ďalej šíriť technológiu espresso kávy po svete.”